Melodifestival för fukisar

I kväll är det premiär. Det är åter melodifestivaltider där flera veckor fylls av kändisskvaller, musikaliskt tävlande och kanske någon skandal. Ifjol gästade melodifestivalcirkusen mina trakter då en av deltävlingarna avgjordes i Sandviken. Och naturligtvis såg jag till att Sandvikens deltävling var tillgänglig genom att exempelvis fixa en anpassad toalett i anslutning till ett kringarrangemang på torget. I år får jag nöja mig med att följa spektaklet via teven för Sveriges Television har inte ringt och efterfrågat mina tjänster som tillgänglighetskonsult. Enligt ett nyhetsinslag tidigare i veckan arbetar över hundra personer för att få ihop en direktsänd deltävling. Jag undrar om någon av dem har ett passerkort runt halsen med sitt namn och titeln tillgänglighetskonsult?

Söndagen den 30 januari arrangerades en alternativ melodifestival i Upplands Väsby. Det var Sveriges första melodifestival för personer med funktionsnedsättning. Upplands Väsby kommun var initiativtagare till arrangemanget och de nio deltagarna kom från Upplands Väsby och närliggande kommuner. Schlagervinnaren Jan Johansson var konferencier. Melodifestivalen hölls i Scandic Infra City i Upplands Väsby och publiken bjöds på allt från "Stad i ljus" till Idas sommarvisa.

Kommentarer
Postat av: Ullerta

Sveriges första Melodifestival för personer med funktionsnedsättning....Jösses! Hoppas det även var den sista.



Alla dessa särlösningar... Parallella världar. Vi och dom.

Väldigt tröttsamt.

Hoppas den anpassade toan du fixade i Sandviken blev en permanent funktionell toa!

2011-02-09 @ 13:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0