En motion till årsmötet

Det är långt kvar till alla handikappföreningarnas årsmöten runt om i landet. Inga kallelser har ännu skickats till medlemmarna, sekreterarna har inte skrivit några dagordningar och ingen ordförande har börjat polera klubban. Trots att det, som sagt, är långt kvar till nästa årsmöte tyckte jag att trettondagsafton är en perfekt tidpunkt för att skriva en motion. Jag postade det nyss och i kuvertet låg ett papper med min underskrift och en text med rubriken "DHR-medlemskap i HSO".

Så här är texten:
" Allt fler DHR-distrikt och avdelningar runt om i landet ser fördelar med att vara anslutna till Handikapporganisationernas Samarbetsorgan, HSO. I dag är exempelvis DHRs Gävleavdelning medlem och eftersom jag är förtroendevald i Gävle kommuns tillgänglighetsråd upptäcker jag ofta att ett medlemsskap i HSO underlättar radikalt i mitt samarbetet med andra handikapporganisationer. Istället för att jag ”bara” arbetar ensam och representerar DHR blir vi tillsammans en starkare påtryckare när när jag exempelvis engagerar mig i tillgänglighetsfrågor. I dag är Gävleborgs läns DHR-distrikt inte HSO ansluten vilket jag anser kan leda till en vi-och-dom-kännsla. Risken är också överhängande att DHR går miste om information när distriktet inte samarbetar med andra handikapporganisationer. Jag yrkar därför att årsmötet ger Gävleborgsdistriktets styrelse i uppdrag att under kommande verksamhetsår ansöka om ett medlemskap i Handikapporganisationernas Samarbetsorgan."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0