Hur funktionshindrad är du?

I dag hittade jag en rolig, och samtidigt lärorik och tänkvärd, "grej" som Samhall hittat på. De har tagit fram en webbtest där du kan ta reda på hur funktionshindrad du är. De ställer spännande frågor som "Hur funktionshindrad är du?" och undrar om en stukad fot räknas som en funktionsnedsättning eller om foten minst måste vara amputerad. Testet är en intressant sajt som bokstavligen visar att ett funktionshinder inte alltid är något som hindrar och ställer till med besvär i exempelvis arbetslivet. Enligt Statistiska Centralbyrån har nästan var femte svensk mellan 16 och 64 år en funktionsnedsättning. Som du vet så tillhör jag denna unika skara människor, och enligt Samhalls test är jag 25,2 procent funktionshindrad.

Kommentarer
Postat av: Gammelsmurfen

15.2%

2011-01-11 @ 17:24:26
URL: http://gammelsmurfen.bloggagratis.se
Postat av: HSA-Niklas

...och jag är tydligen 13% funkis! Intressant test, intressant blogg.

2011-01-12 @ 10:22:31
URL: http://hsa-niklas.blogspot.com/
Postat av: Anna

Ha! Vilket roligt test! Jag kommer upp i hela 39,6%. Tror att det beror mest på astman, allergier, migrän och att jag var kass på väckarklockorna.



Ska följa dig på funkibator. Kanon!

Anna

2011-01-14 @ 12:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0