Tjäna pengar på funkisar

Visste du att det går att tjäna pengar på personer med funktionsnedsättning? Rättare sagt handlar det om att den verksamhet som görs användbar och tillgänglig för fler samtidigt skapar tillväxt eftersom verksamheten kan välkomna fler kunder. I dag finns det flera exempel på verksamheter som tänkt på tillgängligheten och därmed ökat sin omsättning radikalt. I tidningen Östra Sörmlandsposten publicerar jag i sommar en krönika på detta tema. Det handlar om den svenska turistnäringen där vissa verksamheter har förstått att de tjänar mer pengar om de även välkomnar turister från hela världen med funktionsnedsättning. Samtidigt finns det tyvärr fortfarande verksamheter som totalt missat den här stora och starka konsumentgruppen, de förlorar samtidigt barnfamiljer med barnvagn och pensionärer med rullatorer. Jag tycker faktiskt riktigt synd om dem, tänk vad mycket pengar de förlorar varje sommar genom att utestänga massor av kunder.

Vill du läsa min krönika tittar du närmare på tidningen Östra Sörmlandsposten.


Kommentarer
Postat av: Sören Hansson

Jag hittade inte din krönika Tjäna pengar på funkisar i Östra Sörmlandsposten som tyvärr dessutom var en av de sämsta webbtidningarna jag sett när det gäller tillgänglighet. Hela tidningen var en bild och sökningen fungerade inte.



Annars är jag mycket intresserad av frågan lönsamt tillgänglighetsarbete då jag tror att det är en nyckelfråga för att få upp tillgänglighetsarbetet på den heta listan.



Hoppas att din krönika finns i andra mer tillgängliga tidningar också. Kan du inte skicka mig din krönika i stället.

Mvh // Sören

[email protected]

2011-07-20 @ 13:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0