Ett rampavdrag

Just nu är jag gästbloggare hos Funkibator. Du hittar min krönika genom att besöka deras sajt, välja rubriken "Nyheter" och klicka på underrubriken "Blogg". Den här gången skriver jag om årets "Marsch för tillgänglighet" som arrangeras den 4 juni och hoppas att demonstrationerna inte tioårsjubilerar nästa år. Personligen hoppas jag att en tuffare lagstiftning, som betraktar otillgänglighet som diskriminering, införs i Sverige så snabbt som möjligt. Men för att systemet ska fungera röstar jag inte bara för en piska. På min önskelista står även en morot. I dag har vi ROT-avdrag och RUT-avdrag. Vad sägs om ett RAMP-avdrag? Det får absolut inte handla om bidrag så att ramper eller andra tillgänglighetsåtgärder görs ur ett välgörenhetsperspektiv. Ett RAMP-avdrag handlar helt enkelt om att alla som bygger om och gör verksamheten tillgänglig kan dra av halva arbetskostnaden i nästa deklaration.

Kommentarer
Postat av: mari-anne.kristoffersen

Hej Lars-Göran,



ett superbra förslag!



mvh

mari-anne kristoffersen

2011-04-04 @ 11:05:53
Postat av: tina pettersson

jättebra förslag!!! alla gillar avdrag.

2011-05-31 @ 22:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0