Lathet är inget funktionshinder

I flera kommuner där många kommunmedborgare utan tillstånd använder handikapparkeringsplatser har skylten med rullstolsymbolen kompletterats. Personligen tycker jag det är helt rätt. "Lathet är inget funktionshinder". Initiativ av det här slaget är helt underbart och belönas härmed med en guldstjärna i min blogg. Och det bästa av allt är att jag nyligen såg ett nyhetsinslag på teven där någon ansvarig tjänsteman berättade att sedan den kompletterande skylten kommit upp har färre felparkeringar rapporterats. Det var alltså inte bara ett roligt påhitt utan gav ett positivt resultat.

Det är även positivt att Högskolan i min stad, Gävle, i höst ska starta Sveriges första högskoleutbildning för personer med en utvecklingsstörning.

I dag är en bra dag så jag bjuder till och med på en spännande länk. Klicka här och läs en artikel med mig i tidningen Hem & Hyra. Tänk vad bra det hade varit med ett rampavdrag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0