Spännande och aktuella länkar

Den här blogguppdateringen handlar om några viktiga och aktuella tillgänglighetsnyheter, men samtidigt ett par roliga och mycket annorlunda hemsidor. För det första har vi en artikel från tidningen Föräldrakraft. Artikeln frågar när det blir förbjudet att diskriminera genom dålig tillgänglighet? I Norge blev det möjligt redan 2008. Och svenska politiker har upprepade gånger lovat att klassa otillgänglighet som diskriminering även här i Sverige. Men trots dessa löften är det fortfarande tyst från regeringen. Ett försök från Boverket, Sveriges Kommuner och Landsting och Handisam att gemensamt sätta fokus på tillgänglighetsfrågan är deras seminarium om Enkelt avhjälpta hinder och den nya Plan- och bygglagen den 9 december i Stockholm.

Trots att det är supergrått och regnar ute säger kalendern att det är första advent. Trots att jag absolut inte har några julkänslor ska jag väl försöka trycka i mig en pepparkaka. Det behövs julpyntas och julstädas lite här hemma också. Kanske ska jag överraska med en extra fin toalett i år? Min fjärde länk avslutar dagens blogguppdatering. Nu när julen närmar sig är det skönt att varva ner och bara ta det lugnt, att helt enkelt bara tänka på ingenting.


Kommentarer
Postat av: Hockeyfrugan

Hej Lars-Göran.



Jag vet ingenting om något sådant möte i Sundsvall så jag ska inte dit. Dessutom har jag inte körkort och bor norr om Sundsvall.

2011-11-30 @ 15:10:59
URL: http://livetmedprinsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0