Årets Gävlebo 2013

De senaste veckorna har jag haft det så svårt att hålla tyst. Det har varit så svårt att inte berätta för någon att jag är en av kandidaterna till titeln "Årets Gävlebo 2013". Igår avslöjades allt i en artikel i tidningen Arbetarbladet när kandidaterna började presenteras. Och när alla nominerade avslöjats startar omröstningen på söndag. Naturligtvis hoppas jag att du ger mig din röst. Om jag vinner har jag nämligen lovat att använda alla prispengar till att göra Gävle kommun mer tillgängligt för personer med funktionsnedsättning. Och förbättrar vi tillgängligheten för personer med funktionsnedsättning underlättar det även för barnfamiljer med barnvagn och pensionärer med rullatorer att ta sig fram.
 
Personligen är detta en skräckblandad förtjusning. Å ena sidan pirrar det spännande i magen när hundratals personer hörde av sig igår för att gratulera och berätta att de tycker jag gör en fantastisk insats. Å andra sidan pirrar det så fruktansvärt nervöst i magen. Jag är inte typen som skulle överleva att vara med i en dokusåpa med utröstning. För några veckor sedan genomförde DHR sitt Förbundsmöte under några dagar i Stockholm. Jag var en av många nominerade till det stora förtroendeuppdraget att få vara med i självaste Förbundsstyrelsen. Den omröstningen som ägde rum bland de samlade ombuden från hela Sverige, och den tid det tog innan rösträknarna kom tillbaka och avslöjade resultatet var lite för mycket spännande för mina nerver. Det visade sig att jag fick många röster, att jag har ombudens förtroende att sitta i förbundsstyrelsen de kommande fyra åren. Jag blev oerhört glad, men bestämde mig samtidigt att aldrig utsätta mig för omröstningar på denna nivå igen. Men några dagar senare ringde Arbetarbladet för att boka tid till intervju med anledning av att jag kanske blir Årets Gävlebo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0