DHRs Förbundsmöte

Dygnets alla timmar är jag ett tillgänglighetsfreak ut i fingerspetsarna. I mitt idéella engagemang inom funktionshinderrörelsen, i mitt heltidsarbete och privat kretsar mitt liv ständigt kring tillgänglighetsfrågan. Mellan den 18-20 oktober är jag naturligtvis också tillgänglighetsrådgivare, men tonar ner tillgänglighetsfrågan lite och går in i rollen som förtroendevald Gävleborgsombud när funktionshinderorganisationen DHR arrangerar Förbundsmöte.
 
I fredags fick jag en avi i brevlådan som avslöjade att någon skickat ett paket som jag, enligt avin, skulle hämta ut. På fritiden roar jag mig med att ibland sälja och köpa saker på exempelvis Tradera, men jag väntade inget paket så avin gjorde mig oerhört nyfiken. Det visade sig vara allt material jag behöver inför Förbundsmötet. En rejäl pärm fylld med allt från förslag på Förbundsmötets dagordning, motioner och verksamhetsberättelser till förslag på ny organisationsmodell och nya ledamöter i förbundsstyrelsen.
 
För fyra år sedan, på förra Förbundsmötet, kändes det stort att få vara med. "Lilla" jag fick förtroendet att föra Gävleborgs talan och vara med och bestämma kring hela DHRs framtid. I dag är jag en betydligt mer erfaren DHR-are, men förväntanspirret i magen är inte mindre och det känns lika stort att DHRs Gävleborgare ger mig förtroendet ännu en gång. För mig är Förbundsmötet viktigt. DHRs framtid ska ännu en gång struktureras. Och tänk att "lilla" jag, som dock blivit lite större, kan påverka allt bara genom att säga ja eller nej när något förslag ska avslås eller bifallas.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0