Ironside

 
Detta har jag inte sett förr. När jag igår såg att Sveriges Televison ska sända serien Ironside från och med fredag klockan 22.00 höll jag på att sätta kvällskaffet i halsen. Personligen har jag skrivit många insändare, blogginlägg och debattartiklar om att personer med funktionsnedsättning borde synas mer i media. Och då ska vi inte bara få vara med när det handlar om handikappolitik utan en döv nyhetsreporter, en blind dokusåpadeltagare eller rörelsehindrad huvudperson ska vara lika naturligt som om personer är blond eller rödhårig. På min önskelista har det också länge stått att stämplar som "tycka-synd-om-roller" måste bort. Min dröm var att en person med funktionsnedsättning till och med kunde få vara hjälpte. Varför gjorde ingen en Stålmannen i rullstol där självaste Christopher Reevs, i sin egen rullstol, skulle ha spelat huvudrollen förstårs. Detta med Ironside är som sagt helt nytt för mig, och gör mig grymt nyfiken. En huvudrollsfigur i rullstol!! Eftersom jag inte sett mer en trailern kan jag i dag inte uttala mig om ifall detta är bra. Men min förväntan inför fredag är grymt hög. Det här ska bli oerhört intressant att följa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0