Otillgängliget + diskriminering = sant

Innan jag tar lite "sommarlov" står jag inför två spännande veckor. Den här veckan ska riksdagen bestämma sig om det blir en ny lag som betraktar otillgänglighet som diskriminering. Du får naturligtvis veta det senaste genom att följa mig på Twitter. Men du kan också läsa det senaste här direkt från riksdag och regering. Nästa vecka är det Gotland, Visby och Almedalen som gäller. Det blir första gången jag deltar. Jag har gjort en rejäl djupdykning bland de seminarium, arrangemang och mingel som genomförs de dagar som jag är där. Du som följer mig på twitter kommer naturligtvis få kontinuerliga rapporter om vad som händer. Min målsättning är att försöka påverka, försöka få med funktionshinderpolitik och framförallt tillgänglighetsfrågan, så mycket som möjligt. Min målsättning är också att dela ut minst tio visitort varje dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0