Tillgänglighet skapar tillväxt

Du som besökt min blogg förr vet redan att tillgänglighet skapar tillväxt. I mitt arbete som tillgänglighetsrådgivare är fokus alltid på att alla som arbetar med att göra verksamheter mer tillgängliga för fler skapar tillväxt och till och med ökar sin omsättning radikalt. Tack vare ett projekt, finansierat av Länsstyrelsen, kommer näringslivet i alla Gävleborgskommuner få sig en rejäl dos ökad kunskap i hur man konkret åtgärdar otillgänglighet och därmed får sin verksamhet att växa. Under hösten och vintern 2014 ska jag genomföra tio utbildningar, en i varje Gävleborgskommun, i samarbete med kommunernas näringslivskontor.
 
Ofta när tillgänglighetsfrågan dyker upp handlar det om att det är synd om en person med funktionsnedsättning som inte kommer in. Det kan även handla om diskriminering, stora kostnader och orimliga negativa besvär. Det vill jag ändra på. Jag vill plantera positiva idéer, ge konkreta tips och visa upp goda exempel på att alla som arbetar med tillgänglighet skapar tillväxt. Med hjälp av ett underhållande, lärorikt och inspirerande program vill jag sprida kunskap och ändra attityder. Min förhoppning med projektet är att hela Gävleborgs län växer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0