Jag har prestationsångest

Det här blir min sista rapport från alla ntensiva, men roliga och lärorika, dagar på ön. Kontrasten bland allt som hänt är stor. Jag har ätit Salmbärsketchup för första gången och tyckte det var så gott att jag var tvungen att köpa hem en flaska. Jag anmälde självaste organisationen bakom hela Almedalsveckan vilket gjorde att hela Gotland gungade till. I över 40 landsortstidningar, i Expressen, Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Göteborgs posten, Sveriges television, TV4 osv... osv... har otillgängligheten i Visby uppmärksammats. Ett "problem" nu är dock att prestationsångesten redan kommer krypande för hur ska jag kunna toppa detta nästa år när Almedalsveckan arrangeras igen? Har du något tips på skojiga saker jag kan göra för att lyfta tillgänglighetsfrågan så blir jag glad om du skickar ett mail.

 

En intervju och nästan en timmes inspelning med TV4.
 

 
Jag åt lunch med assistansbolagets kommunikatör Jonatan Arenius och förklarade att deras tillgänglighetsbarometer inte är heltäckande. Jag förklarade tydligt DHRs ideologi när det gäller att vi inte gillar vinstdrivande assistansbolag. Samtidigt är Jonatan Arenius en trevlig prick och tillgänglighetsbarometern gör ju trotts allt att kommuner tvingas ta upp tillgänglighetsfrågan på dagordningen. Tillgänglighetsbarometern, trots att den långt ifrån är fulländad, gör ändå att media uppmärksammar och det skapar oppinion för ett samhälle mer tillgängligt för fler.

 
 
I minglet, på Visbys gator och torg, träffade jag plötsligt Anna Bergholts och fick en kort pratstund. Hon är journalist, moderator, föreläsare och författare.
 
 
Jag intervjuades i Aftonbladets morgon TV.
 

Jag fick äran att medverka på scenen i Handikappförbundens tält under ett seminarium som handlade om Demokratiutredningen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0