Tre coola brudar

Egentligen är det inte riktigt klokt. Tänk att "lilla" jag fick möjlighet att träffa och prata med tre coola brudar under mina dagar i Visby.


Plötsligt sprang jag på Anne Holm Gulati, chef för självaste Myndigheten för delaktighet.


När tidningen Föräldrakraft bjöd in till rosévin och mat minglade jag bland annat med självaste Åsa Regnér som är barn-, äldre- och jämställdhetsminister.


Det var riktigt trevligt att få en pratstund med Kultur- och demokratiminister Alice Bah Kunke. Jag berättade bland annat att jag sällan arbetar med funktionshinderpolitik. Det jag pysslar med hela dagarna handlar om frågor kring demokrati, mångfalld och mänskliga rättigheter. Och kan du tänka dig att det sedan år 2001 står i plan- och bygglagen att enkelt avhjälpta hinder skyndsamt ska undanröjas. När Kulturrådet delar ut pengar så ställer myndigheten krav på att kulturaktörer arbetar med att ta bort enkelt avhjälpta hinder. Men när Kulturrådet nyss gjorde en uppföljning av hur kulturaktörer lyckats visade det sig att bara 16 procent klarar kraven. Undrar om Kulturrådet tycker att 15 år är skyndsamt?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej
Hur kan man se dina filmer

Svar: Filmerna kommer att publiceras här i min blogg. Den första dyker upp den 3 augusti.
Lars-Göran Waden

2015-07-26 @ 12:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0