Almedalen 2015

Ifjol var det första gången jag besökte Visby under Almedalsveckan. Det blev några intensiva dagar sprängfyllda med seminarier, mingel och andra arrangemang. Och vid mer eller mindre alla tillfällen fick jag möjligheten att debattera funktionshinderpolitiska frågor med fokus på tillgänglighet, byta visitkort och lära känna nya spännande människor. Jag fick även Almegas utmärkelse som bronsmedaljör i tävlingen årets Almedalsbloggare 2014.
 
Nu är det dags igen. På lördag åker jag, laddat till tänderna. Självklart bloggar jag varje dag om funktionshinderpolitiksa frågor med fokus på främst tillgänglighet och användbarhet för personer med funktionsnedsättning. Självklart får du via Twitter och Facebook följa allt jag gör och lite till. Jag har planer för årets Almedalsvecka, stora planer att göra allt jag kan för att påverka och oppinionsbilda. Min vistelse på ön gör jag på uppdrag av DHR och det känns stort att ha fått förtroendet av organisationens medlemmar att sitta i förbundsstyrelsen och därmed även få vara med i Visby. Jag lovar härmed att göra allt jag kan för att min närvaro under Almedalen 2015 både ska höras och synas på ön. Men även att det ger "ringar på vattnet" från ön så att mitt arbete på sikt även påverkar på fastlandet efter Visbyveckan, i din och alla andras hemmaplan. Så din, alla andras, och min vardag blir ett lite mer tillgängligt och användbart och rättvist samnhälle för fler
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0