En hinderbana i rullstol

Oftast handlar mina uppdrag om att utbilda människor i tillgänglighet- och bemötandefrågor. I mitt företag lägger jag kanske ner 70 procent av min tid på att göra inspirerande föreläsningar i olika sammanhang. De resterande 30 procenten handlar om inventeringsuppdrag. Då och då kompleterar jag mina föreläsningar med prova-på-aktiviteter. När jag, lördagen den 30 maj, besöker Kalmar har jag ansvar för en rullstolshinderbana. Alla som vill får prova på att, i rullstol, ta sig igenom en dörr utan automatisk dörröppnare, upp för en rejäl trottoarkant, åka upp och sedan ner för en ramp samt ta sig igenom en slalombana. Tillsammans väger hinderbanans alla delar omkring 140 kilo så det är lite "äventyr" att transportera allt från mig här i Gävle till Kalmar. Som tur är har jag min pappa som hjälper till på hemmaplan och personer som arbetar på Kalmar kommun som assisterar.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0