Onsdagen den 18 maj 2016

Allt började vid år 2003. Jag arbetade då som lokalreporter på en tidning. Plötsligt var jag författare och boken "Livet rullar vidare" sålde riktigt hyfsat. En dag ringde min mobil och en diakon från Kanalkyrkan berättade att ett gäng pensionärer träffades en gång i veckan för underhållning och gemenskap. Nu undrade diakonen om jag ville vara en av terminens onsdagsgäster och prata om min bok. Prata om mitt liv som bokstavligen rullar vidare. Jag sa nej. Inte törs jag stå inför ett 40-tal fikande i publiken och prata. Efter några veckor ringde diakonen igen och var nu ännu mer påstridig. Efter mycket tjat stod jag där, läste några sidor i min bok och gick hem.

Det var där det hände. Det sa "klick" och plötsligt började jag göra allt jag kunde för att få uppleva den där adrenalinpumpande, nervösa och samtidigt underbara förväntansfulla känslan igen. Plötsligt hade jag tagit ut en semesterdag från mitt ordinarie jobb och stod på en liten scen i Växjö på uppdrag av deras landsting. Sedan rullade livet bokstavligen vidare och det dök upp allt fler föreläsningsuppdrag. 2007 startade jag mitt företag, och det är detta med föreläsningar och tillgänglighetsinventeringar jag på heltid arbetar med i dag. Nu sitter det oftast över hundra personer i publiken och jag bjuds in till den ena större scenen efter den andra.

Nu har de ringt från Kanalkyrkan igen. Onsdagen den 18 maj vill de att jag medverkar på deras möte med ett gäng pensionärer. Och den här gången sa jag förstås jaaaaaa direkt. Det ska bli riktigt skoj att få komma tillbaka till där allt en gång började.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0