Förra årets Almedalsvecka

Tänk vad tiden går fort. Det är redan ett år sedan som jag anmälde Almedalsveckan för diskriminering eftersom otillgänglighet utestängde mig från den ena politikerdebatten och minglet efter det andra. Det har nog aldrig pratats så mycket om tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning under en politikervecka i Visby som ifjol. Efter att Svenska Dagbladet uppmärksammat min anmälan tog det bara några timmar innan jag fick över 6 000 träffar på google när jag sökte på mitt namn och Visby. Mediauppmärksamheten blev enorm. Allt från TV4 och alla landets lokala morgontidningar till Rapport i Sveriges Televison och Aftonbladets morgonsoffa ville uppmärksamma att Almedalsveckan anmälts för diskriminering. Vill du se mer om vad jag "ställde till med" under förra årets Almedalsvecka rekomenderar jag att du läser bloggens alla inlägg från sommaren 2015. Ett exempel hittar du här:
 
 
Från och med nu förvandlas min blogg, som ifjol, till en Almedalen-blogg där jag kommer att berätta allt (och lite till) om mina dagar på ön. Förra året lyckades jag vända ut och in på tillgänglighetsfrågan rejält tack vare anmälan till Diskrimineringsombudsmannen. Nu får vi se vad som händer i år. Ett är i alla fall säkert, det kommer handla om lagen som betraktar otillgänglighet som diskriminering. Jag har nämligen intervjuat massor med människor, allt från Boverkets generaldirektör och Handikappförbunden ordförande till samtliga riksdagspartier och.... många, många fler. Om du följer min blogg under kommande dagar får du veta vad de svarar på frågan "Vad tycker du om diskrimineringslagen?".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0