Mitt liv som hjulbent


Fredagen den 17 juni blir en grymt spännande dag i mitt liv. Det handlar förstås om att jag ännu inte tagit semester utan har ett inspirerande uppdrag för Cibes Lift Group i Gävle. Allt började med att gymnasieeleven William Österberg Berglund, på Polhemskolan i Gävle, startade ett UF företag (Ung Företagsamhet). William är rullstolsanvändare och föreläser om sitt liv som hjulbent. Han har drömmar om att en dag starta eget företag och utbilda andra i hur livet kan vara hur ett rullstolsperspektiv. Williams UF företag handlar om att man kan boka honom som föreläsare.

På en mässa nyligen, med fokus på Ung Företagsamhet, träffades William och en representant från Cibes Lift Group. Hiss-företaget bokade William och frågade samtidigt om jag ville vara med. Jag sa förstås ja. Den 17 juni gör vi ett program tillsammans. En föreläsning om Williams liv där jag "lägger mig i" och förhoppningsvis levererar det ena träffsäkra inspelet efter det andra. Med Alvar och humor kommer ett liv som hjulbent att presenteras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0