Stå upp för barnens rättigheter

Jag har flera gånger fått förfrågan om att göra stand up. Och lika många gånger har jag förklarat att det vore inspirerande och kul att prova, men nej tack. Jag är alltså grymt sugen på att testa lite, men har inte riktigt vågat. Nästan dagligen står jag inför personer och föreläser eller pratar på olika möten. Att stå inför en publik är inget problem. Oftast i mina föreläsningsprogram får jag publiken att då och då skratta, men att göra stand up har känts som en oövervunnen gräns.

Nu har jag verkligen ställt till det. På tisdag den 22 mars har Barnombudsmannen ett möte. Myndigheten har intervjuat barn med funktionsnedsättning för att ta reda på hur de själva upplever sin livssituation. Resultatet presenteras på tisdag nästa vecka och allt från Socialdepartementet och regeringen till Diskrimineringsombudsmannen och Myndigheten för delaktighet ska vara där. Och så jag, Johan och Linnéa från Arvsfondenprojektet Funk i 4d.

Jag har cirka 8 minuter där jag både ska vara rolig och allvarlig och reflektera kring Barnombudsmannens resultat. Detta är alltså ingen renodlad stand up, men nästan. Och eftersom jag aldrig tidigare gjort stand up för passar det väl bra att ha Socialdepartementet, Diskrimineringsombudsmannen, regeringen, Barnombudsmannen, Myndigheten för delaktighet osv... i publiken. Vad har jag ställt till med? Det ska verkligen bli helt underbart och jag ser fram emot detta något så oerhört mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0