DHR lämnar Post- och telestyrelsen

Bloggens sex kommande uppdateringar är nyheter med fokus på tillgänglighetsfrågan. Sex intressanta nyheter som handlar om myndigheten Post- och telestyrelsens verksamhetsområde. Den 3 oktober deltog jag på myndighetens samråd med funktionshinderrörelsen och fick verkligen veta många heta nyheter inom funktionshinderområdet. Visste du exempelvis att de flesta trädlösa mikrofoner och hörselhjälpmedel slutar fungera från och med nästa år? Det blir många kyrkor, teatersalongar, föreningar, skolor osv... som måste lägga mycket pengar på att köpa nya hjälpmedel. Jag berättar mer under kommande uppdateringar. Det blir alltså totalt sex uppdateringar under tolv dagar. Och här kommer nyhet nummer ett.
 
På uppdrag av funktionshinderorganisationen DHR har jag suttit i Post- och telestyrelsens samråd med funktionshinderrörelsen i några år. Det går inte att engagera sig i allt, min kalender är oftast sprängfylld med uppdrag, och jag måste prioritera. När Post- och telestyrelsen tog upp frågan om att en ny mandatperiod inleds från 2017 meddelade jag att jag inte ställer upp för omval. Och DHR bestämde samtidigt att inte tillsätta någon ny person utan lämnar sin plats i Post- och telestyrelsens samråd med funktionshinderrörelsen. När myndigheten träffade funktionshinderrörelsen senast, måndagen den 3 oktober 2016, var det både mitt, och DHRs, sista möte. Och alla nyheter som mötet innehöll dyker upp här i bloggen under de kommande dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0