ViSyns - Ett arrangemang 30 april 2017 om bemötande

På självaste valborgsmässoafton arrangeras "ViSyns - Du och jag och alla andra är vi." Det kostar inget att ta del av detta, men anmäl dig gärna här så arrangören vet hur många som kommer. Så här har arrangören beskrivit dagen.
 
"Du och jag och alla andra är vi, som lever tillsammans i samhället. Vi är med och formar framtiden, oavsett vi vill eller inte. Kanske är det helt enkelt så att våra olikheter är vår enda likhet. Vad ser du i mötet med andra?
Fokus på eventet är möten mellan människor och hur lätt det är att förstå varandra om vi väljer det. På olika sätt kommer människor att synliggöra bemötandet mellan dig, mig och alla andra som är vi, samtidigt som vi för fram osynliga talanger. Vi bjuder bl.a.. på: Föreläsningar, olika typer av musik, workshops, vernissage, mingel och en Modeshow med människor som dig och mig, exakt som vi ser ut, vi som lever i samhället. Ett axplock av ämnen - Introvert möter extrovert, lågaffektivt bemötande, bemötande ur rullstolsperspektiv, stå-upp av blind man, mötet med barnet och möten via musik, skulpturer, böcker, smycken, tavlor, kläder m.m."
 
Är du i Stockholm söndagen den 30 april och vill ta del av ett helt nytt funktionshinderpolitiskt evenemang med fokus på bemötandefrågor ska du ta dig till restaurang Mynchen. Restaurangens adress är Söder Mälarstrand 65 i Stockholm. Det blir en inspirerande, lärorik, humoristisk och tänkvärd dag som är sprängfylld av varierande programpunkter. Personligen ska jag göra ett kort framträdande och jag tar med mig min bok "Livet rullar vidare". Om du alltså är i Stockholm den sista april så hoppas jag att "ViSyns".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0