Almedalsveckan 2017

 
Vi står inför min fjärde Almedalsvecka. Under åren som gott har jag gjort allt från att intervjua beslutsfattare, politiker och företrädare från funktionshinderrörelsen till att anmäla Almedalsveckan för diskriminering på grund av otillgänglighet. Före, under och efter 100-tals seminarium och andra arrangemang har jag på olika sätt påverkat och lyft funktionshinderfrågor. Tittar du i bloggens historik från de senaste fyra somrarna så dyker det upp massor.
 

Det coola med att engagera sig funktionshinderpolitiskt är att det faktiskt går att påverka. Utan att göra detta blogginlägg till en allt för stor egotripp törs jag påstå att jag då och då gör skillnad. Vid en mängd tillfällen har jag varit med och planterat frön, ställt beslutsfattare mot väggen eller ändrat texter i beslutande dokument. Almedalsveckan har den senaste tiden fått kritik för att bara vara en ”personalfest” för de närmast sörjande av maktelit, lobbyister och journalister. Å ena sidan är det rätt, men å andra sidan kan jag personligen intyga utifrån egen erfarenhet att det går att påverka. Beslutsfattare, politiker och andra med makt är bara en armslängd från mig. Sträckerr jag ut armen och knackar lite på axeln så tar de sig tid och lyssnar.
 
Vi får se vad jag hittar på under Almedalsveckan 2017, men i år blir det inga intervjuer i bloggen som ifjol. Självklart kommer det dock dyka upp några uppdateringar som i text och bild berättar vad jag gör. Vill du ha det allra senaste live och direkt följer du mig enklast på Twitter och Facebook. Jag har gått igenom över 3500 arrangemang som görs under Almedalsveckan. Det finns massor av intressanta saker där jag inte kan låta bli att lägga näsan i blöt. Ett exempel är Tillgänglighetsarenan med en mängd spännande programpunkter under hela tisdagseftermiddagen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0