Tävling 4 av 6

Det känns overkligt att jag livnärt mig på tillgänglighet- och bemötandefrågor på heltid i 10 år nu. Mitt företag "rullar" helt enkelt på riktigt bra. För att uppmärksamma att jag firar 10 år som företagare arrangerar jag bland annat en tävling här i min blogg. Den som först svarar rätt vinner en "Livet rullar vidare" överraskning. Totalt arrangeras 6 tävlingar under 2017. Vill du svara på tävlingens fråga skriver du svaret här i bloggen, som en kommentar i min blogg. Skickar du ett mail, skriver du på Facebook, om du Twittrar, om du lämnar svaret genom ett telefonsamtal eller på annat sätt så räknas det inte. Vill du inte registrera dig utan skriva anonymt besvarar du frågan med en kommentar som både innehåller ditt namn och ditt svar. Alla tävlande får bara lämna ett svar var. Tävling nummer 4 pågår från och med den 18 juni 2017 till den 30 juni 2017. Rätt svar och information om vem som vunnit publiceras i början av juli. Nu återstår bara frågan och vem som först svarar rätt genom en kommentar här i min blogg.
 

Jag har alltid skrivit. När jag var liten "trakasserade" jag vänner, släktingar och grannar med egna tidningar, serier och böcker. Min riktiga bok "Livet rullar vidare" kom år 2003 och innehåller allt från poesi och noveller till funktionshinderpolitiska krönikor. Mina texter tar ibland oväntade vägar. Texten "Tre ord", som inte är publicerad i min bok, blev plötsligt film en dag. Se filmen nedan. Jag har även skrivit en kärleksdikt, en kärleksförklaring med hjälp av godis. En text som jag än idag använder i mina föreläsningar ibland. Denna text har inspirerat andra att både måla tavor och skapa musik. Jag är till och med registrerad som textförfattare till låten i Stim. Men frågan är nu vad heter kärleksdikten?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie Lindblad

Tävling svar "Älsklingsgodis"
Mvh Marie Lindblad fd. Andersson

2017-06-18 @ 15:52:21
Postat av: Anonym

Älsklingsgodis Björn A Wallner.

2017-06-22 @ 18:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0