Piteå 27-28 mars 2017

Nu är det dags för alla i Piteå att se upp. Snart dyker jag upp i Piteå och gör till och med två uppdrag. Först ansvarar jag för en utbildning om att otillgänglighet nu för tiden betraktas som diskriminering. Hela eftermiddagen måndagen den 27 mars delar jag med mig av min kunskap kring det nya i diskrimineringslagen. På mitt speciella personliga sätt berättar förstås också om hur det gått med mina tre anmälningar till Diskrimineringsombudsmannen. Alla som vill lära sig mer är välkomna till Nolia på Bryggargatan 14 mellan klockan 13.00-16.30. Jag lovar försöka hinna med att även prata lite om hur tillgänglighetsåtgärder kan skapa tillväxt.
 
Dagen därpå, tisdagen den 28 mars, arrangeras en kvällsfika på Kaleido. Varje vecka har olika teman och när jag är där handlar det mycket om bemötandefrågor. Jag kan förstås inte låta blir att även här prata lite om att tillgänglighetsåtgärder skapar tillväxt, men mest fokus läggs på bemötandefrågor. Med humor och en skopa provokation lovar jag att vända ut och in på detta rejält.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0