Nya jeans från Wheelweare

 
Vad sägs om en byxa med tre positiva detaljer? Ett par jeans som (ett) känns festlig, (två) sitter perfekt och (tre) lever upp till recycling.
 
 
Jag ber dig titta närmare på mina nya jeans från Wheelweares herrkollektion Human. Och kolla färgerna. Byxorna matchar perfekt med mina nya skor.
 
 
Klicka på länken och läs mer, men jag kan redan nu berätta att jeansen får ett riktigt högt betyg från mig. Det är en vardagsbyxa men lårbenets dragkedja skapar en festlig detalj. Det är väl fantastiskt att få känna sig festfin till vardags. Jo, det är en riktig praktisk ficka. Detaljen som sticker ut mest för ögat är dragkedjan, men det som känns bäst är elasticiteten. Byxan har en stretch på både bredden och längden som tar bort fula veck. Jag, som rullstolsanvändare, får nästan alltid störande veck på lårbenen. Efter en tid upplever jag att vecken till och med bidrar till att byxorna slits snabbare. Och stretchen tar inte bara bort veck, den gör också att jeansen sitter bra runt magen, rumpan och benen. Den tredje positiva detaljen handlar om recycling. Byxan är nämligen skapad av tyg som blivit över från annan produktion.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0