Kläder från Wheelwear

 
Att bära ett plagg med både färg och rutor trodde jag skulle bli en utmaning. Jag har alltid ”bara” mörkblå vanliga jeans, och är det fest åker de svarta eller ljusbruna fram. Men ack så fel jag hade. Finbyxan i herrkollektionen Human från Wheelwear passade mig perfekt och gav direkt en känsla av fin och festklädd. Och efter bara en kväll har flera personer redan reagerat med positiv respons. Allt ifrån en liten blick och ett viskande ”snyggt” till en, för mig okänd person, som frågade ”vart har du köpt dom där?”. Som rullstolsanvändare är det svårt för mig att hitta byxor som passar, sitter snyggt och är bekväma. Antingen är byxan för stor eller för trång runt midjan, eller så blir benen för korta när jag sitter. Och jag stör mig ofta på fula veck som skapas på låren. Men finbyxan fungerade direkt. Byxans resår och stretch får den att sitta bekvämt runt midjan och byxbenen räcker ända ner.
 
 
 
Den mörkblå jackan i herrkollektionen Human från Wheelwear är varm och har snygga detaljer i form av orangefärgade dragkedjor och fickor. Ett bekvämt plagg i god passform. Som rullstolsanvändare är min erfarenhet av jackor att det blir ”pösigt”. För att minska känslan av att jackan gör mig tjock försöker jag trycka ned och ihop tyget, men det leder bara till mer smuts när tyg kommer ut åt sidorna mot hjulen. Mindre storlekar minskar ”pösigheten”, men då blir armarna för korta, jackan sitter tajt och jag liknar en michelingubbe. Men tack vare att den här jackan är midjehög och har mudd i midjan och vid handleder är ”pösigheten” veck och isken för smuts från hjulen minskar. Förutom två vanliga fickor på varsin sida har jackan också en kul detalj. Istället för innerficka sitter det nämligen en snygg kavajliknande bröstficka på framsidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0